Thursday, November 13, 2008

EMENDATION

The Review, along with a number of other media - including MSNBC - ran a deliberately misleading story that claimed a GOP advisor named Martin Eisenstadt had peepped Sarah Palin. According to Fox News:

"David Shuster, an anchor for the cable news network, said on air that, a McCain policy adviser, had come forth and identified himself as the source of a Fox News Channel story saying Palin had mistakenly believed Africa was a country instead of a continent. Eisenstadt identifies himself on a blog as a senior fellow at the Harding Institute for Freedom and Democracy. Yet neither he nor the institute exist; each is part of a hoax dreamed up by a filmmaker named Eitan Gorlin and his partner, Dan Mirvish, the New York Times reported."

"The hoax was limited to the identity of the source in the story about Palin -- not the Fox News story itself. While Palin has denied that she mistook Africa for a country, the veracity of that report was not put in question by the revelation that Eisenstadt is a phony."

"Eisenstadt's 'work' had been quoted and debunked before. The Huffington Post said it had cited Eisenstadt in July on a story regarding the Hilton family and McCain. Among the other victims were political blogs for the Los Angeles Times and The New Republic, each of which referenced false material from Eisenstadt's blog. And in July, Jonathan Stein of Mother Jones magazine blogged an item about Eisenstadt speaking on Iraqi television about a casino in Baghdad's 'Green Zone.'

0 Comments:

Post a Comment

<< Home